Flying Twitter Bird Widget By Blogger Modifiye

7 Temmuz 2014 Pazartesi

#Tavsiye Gap Dong / 갑동이


Merhaba ^^

Bugünlerde sıkıştırılmış programlarla kendime dizi, film vakitleri ayırıyorum.. Bu aralar izlediğim hatta bence uzun bir süre de izleyebileceğim en iyi dizilerden birine bir yayınımı ayırma gereği gördüm.. Çünkü KDrama dünyasının gelmiş geçmiş en iyi dizilerinden biriydi bence.. Ben güncel olarak seyretmek istemedim kapılıp gideceğimi düşündüğüm için ki sonuç olarak öyle oldu..

Yazı da ufak tefek ipuçları bıraksam da asla ince ayrıntılardan bahsetmeyeceğim lakin dizinin senaristi bu konu da tam bir harika.. O yüzden oturup gerçekten vakit ayırabildiğiniz bir zamanda izlemeniz gereken dizilerden..

Dizinin tamamı cinayet, polisiye , biraz aşk, biraz tutku çokça soru işareti konusunu soracak olursanız.. Açıkcası sadece ''Gap Dong'' ismi masal'ın ilgisini çeker miydi pek emin değilim söz  konusu Mblaq üyelerinden Lee Joon olunca ilgimi çekmemesi söz konusu bile değildi.

Gap Dong 2003 yılında yayınlanan '
'Cinayet Günlüğü'' filminin uyarlaması olarak karşımıza çıkıyormuş.. ''Muş'' çünkü inanın pek hoşlandığım bir tarz olduğunu söyleyemeyeceğim... Tabi Gap Dong Masal'ın tabularını yıktı o ayrı..

Gap Dong = Mükemmel Senaryo + Mükemmel Cast ekibinden oluşan kusursuz bir dizi olmuş.. Biraz konudan bahsedersek.. 


20 yıl önce Dedektif Moo-Yeom’un (Yoon Sang-Hyun) babası "Gap Dong" seri katil vak'asının şüpheli ismi olur. Dedektiflerin baskıcı soruşturması sonucu, Moo-Yeom’un akli dengesi yerinde olmayan babası intihar eder .
Aradan zaman geçince Moo-Yeom dedektif olur ve Gap Dong katilini yakalamak için çalışmaya başlar. Seri katil davası zaman aşımından dolayı geçerliliğini kaybeder ve Moo-Yeom da Gap Dong'un öldüğü inancını kabullenmeye başlar. Gap Dong hakkında ipuçları belirmeye başlayınca Moo-Yeom için macera yeniden başlar ve onu yakalamak için elinden geleni yapmaya karar verir
.

Dizinin büyüsünün kaçmaması için karakter analizi yapmıyorum.. İzlemeyenler için şimdilik sadece kişileri bilmeleri yeterli olacaktır...



Yoon Sang-Hyun - Dedektif Ha Moo-Yeom


         Kim Min-Jung - Maria Oh 
 Sung Dong-Il - Baş Dedektif Yang Chul-Gon 
 Lee Joon - Ryoo Tae-Oh
Kim Ji-Won - Ma Ji-Yun 


Gelelim diziyle ilgili yorumlarıma .. Kesinlikle senarist çok ince ayrıntılar işlemiş diziye.. Alıştığımız hatta yavaş yavaşta bıktığımız o standart kore dizilerine hiçte benzemiyor.. ve özellikle Lee Joon bu diziyle oyunculukta bir kaç seviye birden atlıyor gözümde... Diziye başlayan yada bitiren herkesin ortak kararı '' bir insan nasıl bu kadar iyi bir psikopat olabilir? '' Kesinlikle kuşkusuz mükemmel bir oyunculuk çıkardı..


Millet dizi boyunca kafanızda sürekli ''Gap Dong''lar değişecek hatta bazen tamam buldum ya dediğiniz anda senarist bey amca çakacak tokadı alnınızın tam ortasına bu da mı gol değil diyeceksiniz... O yüzden tavsiyem birilerinin yorumlarını asla okumayın ve asla youtube videolarını izlemeye kalkmayın lakin dizinin en güzel yanı soru işaretlerini bıraka bıraka senaristin sizi finale doğru nefes aldıracak olması...

Buarada ben bi zaman sonra öyle bir psikopatlaştım ki '' Yeter artık Gap Dong '' benim dediğim bile oldu :) Çünkü gerçekten tahminleriniz bazen hiç tutmayabiliyor... Neyse uzatmadan bir kaç kareyle son vermek isterim.. Dizi izleyenler yada tavsiyem sonrasında izleyecek olanlar yorumlarını bırakırlarsa sevinirim

İyi Seyirler...


Dizi Ost'ları için ;



Mblaq üyeleri ''Gap Dong'u Fightinglerken :))))) 

Thunder seninki psikopat değil bildiğin kör olmuş annem :D










































2 yorum :

  1. Selam Masal yine ben. :) Birkaç gündür girememenin sonucu işte böyle oluyor. Ard arda yorumlar...
    Sanırım sen seri katil hikayeleri sevmiyorsun ama ben bayılırım, azcık psikopat olabilirim bende bu konuda. :P Diziye başlama sebebim sırf Lee Joon'du ama Joon'u tanımasam türü sevdiğim bi tür olduğu için başta izlemesem de sonradan kesin izlerdim gibime geliyor.
    Laf Joon'dan açılmışken... Yaaa!!!... O nasıl bir oyunculuktu, harika bir yeteneği var çocuğun ya. Role de cuk diye oturmuş maşallah. Bu rolün altından kalkabilecek başka bi idol düşünemiyorum zaten bunun tipini hep değişik, gizemli ve psikopat görünümlü bulmuşumdur. :)
    Neyse bencede Gap Dong bu senenin en iyi dizilerindendi hoş bu senenin yapımı olan çok fazla dizi izlemedim ama olsun konusu güzeldi bi kere. Gerçek bi hayat hikayesinden alınmış olması da artı puan katıyor ve genelde melodram çeken Kore'nin standartlarına göre çok iyiydi. :)
    Memories of Murder'ı da izledim, onu da çok beğendim ama diziyle kıyaslarsak Gap Dong daha hoşuma gitti. :)
    Oyuncular iyiydi hoştu ama Maria'ya çok uyuz olmuştum ben ya... daha kendi psikolojisi düzelmemiş bi de kalkmış milleti tedavi etmeye çalışıyor.
    Ji Ul'la Tae Oh'un olmasını istiyordum aslında ben ama birlikte olamayacakları bal gibi ortadaydı. Kız iyiydi hoştu ama Deli Keşiş aşkı abartıydı.
    Çok uzun bi yorum oldu farkındayım kusura bakma. :) Ellerine sağlık güzel bi tanıtım ve yorumlama yazısı olmuş. :)

    YanıtlaSil
  2. Canııımm :) itinayla yazılarımı okuduğun ve kıymet verip cevapladığın için çok teşekkür ederim.. bu beni gerçekten çok mutlu ediyo.. Güzel yorumlarını bende zevkle okuyorummm :) Kurgusu iyi oluşturulamadığı için cinayet hikayelerini pek izleyemiyorum ama diziyle ilgili söylediklerine katılıyorum . Maria'yı oynayan karakter beni de rahatsız etmişti.. Gap Dong kesinlikle senenin en iyi dizilerinden diğerlerini itikliye itikliye izleyen biri olarak hatta tartışmasız son bir kaç senenin en iyi dizilerinden çünkü KDrama kendini tekrar etmeye başladı... Tekrar teşekkür ederimmm :)

    YanıtlaSil