Flying Twitter Bird Widget By Blogger Modifiye

26 Aralık 2013 Perşembe

1..2..3.. Mim # 1 ! ^^ Sevdim Sevmedim Reklam Mim'i



Sevgili 'Koregünlüklerim beni şu blog sevdasına musallat edince bende ne yazsam derdi aldı başını giderken, bir baktım mim'lenmişiz. Reklamlar marka bilinirliğini arttırmak için yapılan ufak üretici oyunu gibi görünse de arkasında büyük yatırımların yapıldığı ve günümüzde de dile dolanan bir reklamın üreticiye neler kazandırdığının hepimiz farkındayız. Özellikle sosyal medya reklamların tüketici yorumlarını paylaşmaları açısından büyük önem taşımaktadır.


Geleneği bozmadan ilk önce sevdiklerimle başlıyorum...



Sevdiklerim ;

1.Birçok insana ''kötü espri'' gelse de ben bu çocuğa bayılmıştım. Absürt komedinin her zaman ülkemizde eleştirildiğini ama aynı zamanda da çok tuttuğunu biliyoruz. ''Anne bak içim çok rahat '' :))) sonrasında kardeşini kahkaha anında susturması bir kaç kere izlememe sebep olmuştur :) Tabi sevilince


devamının gelmesi gecikmedi.. :)


2. Sanırım mesleğim gereği ben reklamlara hep ''Marka olma'' yönüyle bakıyorum. Türk Hava Yollarının Kobe Bryant ve Messi'yle birlikte oluşturduğu reklamlar sadece Türkiye için değil THY'nin tüm Dünyaya tanıtılmasında büyük katkısı olmuştur. Gerçi amaç zaten duruma dünya ülkeler'ininde katılmasını sağlamaktı... Zamanında hatırlarsınız Sertap Erener'in THY için oluşturduğu jingle'ı uzun süre dillerden düşmedi. Bu arada 2'yi THY reklamlarının tamamına ayırıyorum. Türkiye'yi gururlandırdıkları ve tanıtıma katkı sağladıkları için Teşekkürler..
3. Güncel olsun dedim ve Turkcell - Sesini duymak istedim reklamını seçtim. Aslında her zaman markaların  insanların duygularıyla oynanmasını bir pazarlama stratejisi olarak seçmesinden rahatsız olmuşumdur ama nedense bu reklamı her izlediğimde içimde gerçekten sesini duymam gereken insanları aramam gerektiği duygusu uyanıyor. Belki bu reklam sayesinde birçok insan uzun zamandır aramayı ertelediklerini arar da kaybettikten sonra keşkelerle ahlanmaz...
*Daha severek ekleyeceğim bir çok reklam filmi olsa da abartmadan sevmediğim çalışmalara geçmeliyim duygusu peşimi bırakmıyor . :)

Masal Notu : Avea Fasulye reklam serisi. Der  fazla uzatmadan susarım çünkü yazacak bir dolu şey bulabilirim :)
İşte Sevmediklerim :
1. Tabi ki Arda Turan ve Paris Hilton'lu DeFacto reklamı... Neden gelecekte ki reklam bütçelerini seferber edip bu ikiliyi yan yana getirip böyle korkunç bir çalışma yaptıklarını anlamıyorum aklımda hep '' O Arda Turan ne be öyle? My Darling? İmdaaattt !!! '' tepkilerim neyse korkunç eleştiriler yapma hakkımı elimden alıyor ve reklamı size hatırlatmak istiyorum... Buyrunuz;


2. Mustafa Sandal Turkcell akıllı telefon reklamı ''-Onun telefonu var güzel mi güzel ? -Aşktan başım dönüyor. -Sıkıntı yok devam... '' Aslında çok samimi bulduğum Mustafa Sandal samimiyetten km'lerce uzaktı. Oturup şu reklama eleştirilerimi yazsam sanırım saatlerimi alır.



3. Tabi ki de ''Oku bakiyim Aid'' Reklamları için ayırıyorum. Yazımın başında markanın bilinirliğinden bahsetmiştim dimi ? Evet biliyor ve nefret ediyoruz. Boğazım ağrıdan düşse Aid almam Aid yazan doktorunda şu reklamlardan sonra diplomasını sorgularım
kardeşim ! ( İşin esprisi tabi ki ) :)

*Kurallar baki kalsın ben burada son vereyim.... 

'Kore Günlüklerim mim'i aldım tepe tepe kullandım canım Teşekkürler ! :) Yeni bir blogger adayı olarak dahil edebileceğim çok kişi yok o yüzden bende mim'i Hoi Hoi , Bez_Cadıları , findikli fistikli bişiler size satıyorum hanımlar kolay gelsin... :)

6 yorum :

  1. Türk hava yollarının reklamını ben de çok seviyorum ama içim konusunda kararsızım :)) Bu arada aid herkesin düşmanı, reklamın iyisi kötüsü olmaz deyip yapmışlar :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lanet olsun o Aid reklamına ! :D bi de içim reklamının insanda oluşturduğu bu tuhaf havayı seviyorum işte soğuk espri sonrası uzun sessizlik :D

      Sil
  2. merhaba..
    öncelikle blogun hayırlı olsun..blogundaki ilk açılış yazın çok hoştu,henüz tanışmıyoruz ama seni tanımayı çok isterim..
    aa birde teşekkürler mim için..zor gibi ama en kısa sürede yazabilmeyi umuyorum..^o^
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ^^
      Düşüncelerin için teşekkür ederim. Daha çok çok yeni benim için alışık olmadığım bir tür blog umarım daha iyi olur ilerleyen zamanlarda :) Bu arada mim yazmak baya bi keyifli oluyor.. Birbirimizi tanıyacak çook zamanımız olur inşallah :)

      Sil
  3. İlk mim yazın hayırlı olsun Masalcım. :D
    Çok profesyonelce yazmışsın senden de bu beklenirdi zaten. THY reklamlarına bayılıyorum gerçekten bi harikalar ama favorim 2. sıradaki. :)
    Arda-Paris ikilisinin reklamları... :( Böyle bi rezillik yok. Benimde sevmediklerim arasında kesin olucak. Lafı açılmışken mim için teşekkür ederim en kısa sürede yazmaya çalışıcam zaten uzun zamandır yazmıyordum bahane olmuş olur. :)

    YanıtlaSil
  4. Hoi Hoi seni yeriiiimmm :) işimle alakalı şeyler görünce kendimden geçiyorum sanırım :) beğendiğine sevindim çok teşekkür ederim. En kısa zamanda yaz tabi bekliyorum :)

    YanıtlaSil